lördag 26 januari 2013

Bok för blomstervänner

Kära Blomstervänner!

Dagens bok är en sådan där som man nästan inte finner ord för - den känns! Dels doftar pappret gott när man öppnar denna bok i coffee table-format, dels är bilderna så underbara att man känner doften av  rosor, liljekonvaljer och sommarens ängsblommor. För att inte tala om bilderna från de fantastiska Nobelarrangemangen! Och då förstår ni att det är blomsterkonstnären Gunnar Kajs bok Låt det blomma som gör mig extra glad.






 Glad gör mig också underbara buketten med lila, röda och gula tulpaner som står på köksbordet. Januari är en härlig blomstermånad!






Jag ska strax elda brasa för mina skogsmän att värma sig vid. Det får nog bli en lässtund i korgstolen där också, för jag har ännu inte läst i Gunnar Kajs bok, bara bedårats av bildskatten.

Ha en god lördagskväll hälsar EvaB!


Låt det blomma
Gunnar Kaj

Foto: Charlotte Gawell
Norstedts 2011





3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Fint med böcker med växter i, behövs denna årstid.

TUSEN VASER sa...

Tack för boktips! Och tulpanerna är ju för ljuvliga, minner om att livet återvänder;)

Norr om Köpenhamn sa...

Hej Eva! Vilken fin bok...får en att längta till våren. Min senast inköpta bok är 'Gabriellas trädgård'. Den ska jag njuta av när första vårsolens strålar värmer och jag bara läääängtar efter att stoppa fingrarna i jorden igen :) Sakta börjar trädgårdsplanerna ta form i mitt huvud igen. Vår välkommen!!

Tänkte höra om du fortfarande är intresserad av de där sakerna du reserverade? Annars sätter jag ut de till försäljning igen :)
Och du är självklart välkommen till butiken i vår. Den 9 febr öppnar jag upp portarna igen med massor av nya varor.

Ha en mysig onsdag!
Kram
Ulrika