onsdag 9 november 2011

Gröna Tomater och Allt om Mat Stora kokboken





Det här praktverket till kokbok är väl värt att maka plats åt i kokbokshyllan.




När en härlig samling gröna små cocktailtomater i en korg på köksbordet inspirerade mig att leta efter recept till inläggning av desamma började jag med mina halvgamla, och annars så  trogna kokböcker Hemmets kokbok och Rutiga kokboken. Men hittade inte vad jag letade efter.

Innan jag gick vidare till mina äldre receptboksrariteter plockade jag fram Allt om Mat 
Stora Kokboken. Och se där! Stor, tung och innehållsrik, den boken gjorde mig inte besviken.





Nu kan ättikssockerlagen snart puttra på spisen och jag glädja mig åt att servera ett uppskattat tillbehör till Fars Dagsmiddagen här hemma.

Allt om mat
stora kokboken
Norstedts (2010)

2 kommentarer:

Norr om Köpenhamn sa...

Den kokboken hade nästan jag behövt idag, då jag ska planera för söndagens kalas :o) Har bara lyckats komma på efterrätten ;o) Det ska vara gott, snabblagat och enkelt då gästerna kommer redan 12.30. Jag får väl kika runt bland mina böcker jag med.

Så fint du har det i fönstret med Nordens Flora. Jättevackra böcker, de har mina föräldrar med.
Hoppas ni får en skön fars dag-helg och njuter av inlagda gröna tomater. Mmmmmm!!!
Kram
Ulrika

Ingrid sa...

Maken kom hem en dag med en burk inlagda gröna tomater, som han fått av en arbetskamrat.
Han sa, att hon sagt, att de skulle stå i 14 dagar innan vi smakade dom.