torsdag 19 november 2009

Adventsböcker!


Nu håller jag på att förbereda mitt juletidsprojekt - att publicera inlägg på min blogg varje dag under adventsveckorna. De ska handla om böcker med anknytning till julen; Barnböcker, matböcker, romaner och inredningsböcker. Recept, tips och bilder. En del böcker är gamla favoritgodingar från våra egna bokhyllor, andra kommer rykande färska från olika bokförlag. I kväll ska jag läsa Monikas Jul, författare är den välbekanta matprofilen Monika Ahlberg och bokförlaget Piratförlaget. Det är en vacker röd bok med 247 sidor som jag längtar efter att fördjupa mig i. Till ackompanjemang av julmusik för jag har rakt inga julbegränsningar.

Monicas juletidsråd:
"Och när jag ändå är där och rotar bland julsakerna går jag igenom det tekniska. Fungerar julgransbelysningen? Finns extralampor, batterier med mera som klarar oss igenom hela julhelgen? Jag passar då också på att plocka ner adventsljustakarna från vinden."

Inga kommentarer: