tisdag 24 november 2009

Inte bara Kaffe Fassett


Det är inte bara Kaffe Fassett, se tidigare inlägg, som designar geometriskt. De gamla Mormorsrutorna har ju fått en renässans. Min småskollärarinna (märk väl, småskollärarinna, inte lågstadie...) hade sådana hopvirkade färgglada rutor på stolar och fåtöljer. Hon var från Skåne och kallade dom för Råmpeplättar. I Köpenhamn verkar täcken i denna teknik vara högsta barnmode, vi såg ett flertal barnvagnar ute på stan utrustade med sådana här virkade filtar.

3 kommentarer:

Inas sa...

Hej Du!
tack för att du hälsade på mig på bloggen. Nu är det väl dags då att ta fram farmors handvirkade lapptecken längst in i garderåben i någon igentejpad låda... Jo, vi ska ha afternoon tea i vår församling på lördag med massor av gott fikabröd, scons, marmelader, ostar, teer... naturligt vis kommer det att finnas kaffe för den som inte klara sig utan. vi samlar in pengar till missionen Bröd till bröder "Ge för livet" på lördag i lilla Stöde så har du vägarna förbi så titta in. Bethel 13,00-16,00. Ha en trevlig kväll goa kramar Ina

VITA NYANSER sa...

Vad kul att du kikade in till mig, och tack för din fina kommentar! vilken härlig blogg du har med massor av härlig bokinspiration!

Kram L-L

Soltorpsgarden sa...

Hej! Vad roligt att du skrev en kommentar hos mig, ja torekällberget är ju även mysigt att äta eller ta en fika på, jag tror att det är någon julmarknad där i helgen! Så då kan det bli fler kul saker på en gång! Kram Vivi