onsdag 2 december 2009

2 DECEMBER


Idag blir det en vuxenbok här på Inreda med Böcker. KATARINA MAZETTI är dagens författare och hennes Mazettis Julblandning (Alfabeta förlag) är en nätt och trevlig julbok. Fordomdags dukades det till jul fram en hög med skådebröd och godsaker till varje medlem i hushållet. Jag tänker på det när jag botaniserar i högarna där jag har samlat en del av de böcker jag kommer att skriva om här på bloggen. I min gottehög finns just Mazettis Julblandning som jag har ett gott öga till. Trots att den innehåller noveller som annars inte är min cup of tea. Jag skrattar åt den humoristiska nutidsskildringen i bokens första lilla historia, den handlar om julfirande på landet med en modern släkt med olika konstellationer av gamla och nya familjer. Klokt nog inleder författaren med ett skrivet familjeträd så att det är möjligt för läsaren att placera personerna rätt.

1 kommentar:

Inspiration i vitt sa...

Tack för din titt hos mig, så kul att få bra boktips, jag älskar fina böcker och var ju absolut tvugen att göra en stor fin bok själv oxå. Kram på dig/Ingela.