söndag 28 februari 2010

Boklotter och Vårens Bokplanering

I min egenkomponerade lästriologi av nyutkomna böcker om skeenden kring världskrigens Europa har jag kommit till den avslutande boken. Den har blivit en beundrad favorit och vad den heter får ni veta i nästa inlägg.

Våren här på Inreda med Böcker blir innehållsrik. De närmaste dagarna kommer att handla om guldkantade böcker och till morgondagens lästips har jag haft hjälp av min egen lilla guldklimp, det bokglada barnbarnet.

Längtar till Italien är vi väl en hel del som gör... Det inspirerar mig till att bjuda på Italiensk vecka. Då handlar det om mat, trädgård och Pompeji, och en hel del bilder för oss som vill njuta blå Medelhavshimmel, gula citrusfrukter och inspirerande recept.

Och! Det är väl dags för en utlottning så här i brytningstid mellan snöig vinter och töande vår, eller vad tycker ni? I morgon 1 mars presenteras vinsten! Välkommen då att prova lyckan, det kan betyda ännu en intressant bok i just din hylla!

På återhörande hälsar Eva!

2 kommentarer:

Moments of photography sa...

Ser med spänning fram emot dina kommande inlägg.
Just nu botaniserar jag på REA-borden. Finns så mycket trevliga böcker man önskar sej, även då icke REA....

Oj! sa jag högt för mej själv, är det 1 mars imorgon redan...dagarna går så fort..

Ha en skön söndag!

Maria sa...

Italiensk vecka låter mycket inspirerande... och längtande...

/Maria