fredag 19 mars 2010

Fenomenet Ranelid

"Mina berättelser är flyttfåglar som söker värmen och jag ger mig inte förrän de hittar ett bo i ditt hjärta."



Björn Ranelid är ute på föredragsturné. Den som enbart upplevt Fenomenet Ranelid i TV har mycket kvar att uppleva! Detta står klart efter en intensiv kväll med en högst närvarande och koncentrerad författare.




Stadens högt värderade Bokhandel bjöd in till läckra snittar och charmerande Björn Ranelid som med stor energi delade med sig av aforismer och åsikter.




Pappa Ranelid var en duktig målande konstnär berättar sonen. Generna är starka för utöver sitt litterära konstnärsskap kan Björn Ranelid få till den mest fantastiska boksignering vi skådat.


Med stor omsorg och rätt penna får var och en i kön generöst en unik och vacker dedikation.



Boken jag valde har svart försättsblad, alltså fick jag en gyllene signering.



Aldrig har väl mitt namn skrivits med vackrare snirklingar!



"Du kan aldrig skriva vackert om du knyter handen."



I dag kommer nyaste tillskottet i vårt bibliotek att ligga vackert uppslagen och mellan andra göromål kommer jag att bläddra, läsa och fundera.

"När min själ är trött slår den sig ner på ett rosenblad för att vila."

Björn Ranelid - Beijbom Books
Jag skänker dig mina vackraste ord


Tack!

Inga kommentarer: