torsdag 17 februari 2011

Från Bröd till Trädgård

Det finns så många böcker, så många ämnesområden! I dag ska jag skriva själv ( ingen bok dock), men när kvällen kommer ska jag kliva in i trädgårdsböckernas värld. För just ett sådant tillfälle har jag sparat den fina Perenna rabatter av Eva Robild och Görgen Persson. Jag har ett flertal gånger bläddrat lite försiktigt i boken och tycker om både upplägg och de stora vackra bilderna. (Förutom papperskvaliteten då, eftersom jag är förtjust i glansiga bilder och inte den här matta nu så ofta använda. Men den luktar gott!).

När jag hälsade på i Blogglandias trädgårdsavdelning kom jag in på författarens blogg www.medfingrarnaijorden.blogspot.com  och såg att det är trädgårdskurser på gång!

Eva Robild bor på Kullahalvön, jag mindre än 10 mil därifrån = körbart avstånd = jag anmäler mig!!



Perenna rabatter
Eva Robild
Görgen Persson
Natur & Kultur (2009)

3 kommentarer:

Allis sa...

Här hos Dig hittar man alltid så roliga tips på böcker! Gillar verkligen ditt val av litteratur. :-) I dag ger jag också ett litet boktips om pelargoner, kika in får du se.

Önskar Dig en härlig helg och lycka till med baket!

Eva-Lis & Zaga

Norr om Köpenhamn sa...

Trädgårdskurser låter ju väldigt spännande :o) Synd att man bor så långt ifrån! Ja, här längtar jag hej vilt till att trädgårdssäsongen sätter igång. Är ute varje dag för att kika vad som händer i rabatterna, snödroppar som sticker opp, knoppar...mm. Men den bitande kylan gör att man inte stannar ute så länge. Det är ju trots allt fortfarande vinter :o(

Önskar dig en härlig helg!
Kram Ulrika

Boktokig Eva Boström sa...

Trädgårdsböcker är härliga att läsa!!!