onsdag 23 februari 2011

Lilla barnbarnet på rean


Lille A, 2½, handlade på bokrean med mamma idag. Med inköpslistan de gjorde i går kväll efter middagen.

Rabén & Sjögren

Det blev Nicke Nyfiken. Still going strong för ännu en uppskattande barngeneration.



Bajsboken är ett viktigt tillskott i den unge pottränarens bokhylla. Där finns numera också  

Mamma Mu åker bob och Busiga bebben. 


Rabén & Sjögren


"Fammo, jag har köpt en bok om DINOSAURIER!"  Så nu känns det som den lille är på väg in i nästa fas livet som bokläsare.


Har ni handlat på Bokrean?

God onsdagskväll hälsar Eva B



5 kommentarer:

Vicky sa...

Vilka bra val! Nicke Nyfiken har mina barn också uppskattat. Bajsboken har det aldrig blivit av att vi köpt, men de lånar den mer än gärna på biblan när vi är i Sverige. Dinosaurieboken har vi med, och den är i det närmaste sönderläst.

Allis sa...

Nicke Nyfiken finns i vår bokhylla, men de andra böckerna är nog av det modernare snittet! ;-)
I morgon ska jag besöka bokrean det ska bli riktigt kul! Mitt största bekymmer är att jag har så liten plats för mera böcker men men det ska nog gå att klämma in några till! ;-)

Ha en bra dag!

Eva-Lis & Zaga

Monica sa...

Hej !!!!
Men vad kul att se att Nicke Nyfiken "is still going strong" !!!!
Jag älskade honom som barn och läste även för "mina" dagisbarn om honom . (jobbade ett par år på daghem i Stockholm för ca 23 år sedan)
Mamma Mu känner mina barn till, läste för dem och bebben med, men de andra känner jag inte till.
Kram,
Hoppas du får en fin helg !!
Monica

mormor Hanneles bokparadis sa...

jag tänkte låta bli att köpa bajsboken :)

Norr om Köpenhamn sa...

Kära Eva
Det är tidig lördagmorgon och plötsligt slår det mig att jag ju glömt att svara dig när det gäller Danmarksturen :o( Nu vet jag inte om ni ska till Kph eller Helsingör, förmodar att det är Kph. Men jag måste erkänna att trots att jag ändå bor så nära, så kan jag inte riktigt staden. Jag har själv tänkt utforska den lite mer när tillfälle ges. Däremot kan jag Helsingör utan o innan för det är där jag bor :o) Den är ju inte så stor, så det är lätt att finna alla gobitar. Bl a antikbutiken 'Syster o bror' får man inte missa och min favoritklädesbutik 'Femail'. Kronborgs slott är värt att se (har du säkert redan sett) och nya Kulturvaervet nere i hamnen. När det gäller mat ska man äta på Madame Sprunk som precis har flyttat till nya lokaler nära förjorna. Några få tips här från andra sidan sundet! Hoppas ni får en riktigt skön dag.
Kram
Ulrika